Transport

Het Brussels Airport House draait op volle toeren.

vrijdag 03 februari 2017

Het Brussels Airport House draait op volle toeren.

Brussels Airport House wil zijn activiteiten in 2017 nog verder uitbouwen met als doel hét aanspreekpunt te zijn voor tewerkstelling op de luchthaven, met als hoogtepunt de Luchthavendag op 22 april.

Op 22 maart stond de wereld eventjes stil. De terreurgolf die Europa teistert kwam toen wel héél erg dichtbij en trof onze gemeenschap recht in het hart. De luchthaven werd het doelwit van terroristen. Opeens werd onze bruisende werkplek overschaduwt door een wolk van stof en rook. Glasscherven, bloedvlekken en achtergelaten spullen waren de stille getuigen van het drama dat er zich die fatale ochtend had afgespeeld.

De gebeurtenissen van 22 maart lieten een zeer diepe indruk na op ons Luchthaven-team, dat godzijdank ongedeerd uit de ramp kwam. Toch waren de gevolgen van deze laffe terreuraanval niet te onderschatten. De luchthaven werd hermetisch afgesloten voor onderzoek en renovatie, werkgevers kregen een financiële kater te verwerken en werknemers werden geconfronteerd met dood en trauma’s. Op vlak van tewerkstelling viel bijgevolg ook alles stil. Dagenlang was er geen enkele activiteit op de luchthaven, buiten crisisoverleg tussen alle betrokken diensten. Hoe moest dit nu verder? Zouden we ooit nog terugkeren naar de luchthaven?

Enkele weken na de aanslagen kwam het leven op de luchthaven weer stilaan terug op gang, mede dankzij de massale inzet van de luchthavengemeenschap: een hechte groep van medewerkers uit verschillende bedrijven en organisaties die er alles aan gedaan hebben om zo snel mogelijk terug “business as usual” te kunnen werken.

Ook ons team bleef niet bij de pakken zitten. We werden opgevangen door collega’s in Leuven, Vilvoorde en Brussel en konden daar onze dagelijkse activiteiten verder zetten. Zo namen we ook met volle overtuiging deel aan de  EED dag van 14 april,  met maar één boodschap: onze klanten een hart onder de riem steken en ze verzekeren dat ze nog steeds op ons konden rekenen. De actie werd zeer enthousiast onthaald bij de werkgevers en in de maand die erop volgde hebben onze collega’s heel wat bedrijven bezocht om deze boodschap over te brengen.

Inmiddels zijn we 9 maanden verder en is er heel wat veranderd. Het Brussels Airport House draait sinds deze zomer weer op volle toeren en we kunnen met FIERheid een aantal nieuwe ontwikkelingen aankondigen:

De infosessies  “ik wil werken op de luchthaven” steken voortaan in een digitaal jasje. Geïnteresseerde werkzoekenden kunnen de infosessie doornemen en nadien online een afspraak maken bij één van onze consulenten voor een persoonlijk intake gesprek.

Alle vacatures die te maken hebben met tewerkstelling op de luchthaven, of bij een luchthaven gerelateerd bedrijf, zijn terug te vinden op onze website  www.brusselsairporthouse.be. Hier kunnen klanten het ruime aanbod van werkaanbiedingen terugvinden. Deze databank wordt dagelijks bijgewerkt en up to date gehouden. Toch een vacature gespot die hier niet op terug te vinden is? Laat het ons dan zeker weten op  jobs@brusselsairporthouse.be ,  want ook onze communicatie tools werden vernieuwd. Naast het mailadres voor vacatures en werkgevers hebben we ook één contactadres voor algemene informatie. Deze info kan gestuurd worden naar info@brusselsairporthouse.be

En er is nog meer nieuws. Sinds kort heeft Brussels Airport House het statuut van vzw gekregen, dit onder leiding van  Simon De Maeseneer, Manager BAH. Wat staat er nog op de planning voor 2017? Brussels Airport House wil zijn activiteiten nog verder uitbouwen met als doel hét aanspreekpunt te zijn voor tewerkstelling op de luchthaven. We zullen daarom ook in het nieuwe jaar alom vertegenwoordigd zijn op talloze jobbeurzen binnen de provincie, alsook in samenwerking met onze partners van oa de uitzendsector, met als hoogtepunt de Luchthavendag op 22 april.

Bronvermelding: VFierens